קידום העסק בפייסבוק, פעילות ב-5 רבדים

שיתוף הכתבה

הבחירה להיות בעל עסק מלווה אותנו כל שעות היממה, גם כשהעסק סגור. שיווק היא שפה אותה אנו מדברים כל הזמן. גם בבואנו למפגש חברתי, לא נפסול איתור הזדמנות עסקית, וכך נעשה גם בפייסבוק. מאמר מאת: יעל אנגלר

הפעילות בפייסבוק כבעלי עסקים, מתנהלת ב- 5 רבדים:
1. פרופיל
2. קבוצות ושיתופי פעולה
3. פרסום ממומן
4. דף אוהדים מקצועי
5. הפייסבוק של הלקוחות

רצוי לדעת את מי אנחנו פוגשים בכל רובד, מה כדאי לעשות ומה עדיף שלא.

פרופיל הפייסבוק – אישי
מה זה אישי? חברי הפייסבוק שלי צריכים לדעת מה העיסוק שלנו ולהאמין שאנחנו טובים בו. גם אם חבריי אינם קהל היעד ולא יהיו לקוחותיי, בסביבתם – ברשת, בעבודה, במשפחה, ייתכן ויהיה מי שצריך את המוצר/שירות שלנו. חבר פייסבוק מודע, יהיה ממליץ טוב.
כבעל עסק שמטרתו קידום הכנסות, מוטב כי לא ישתמש בפרופיל הפייסבוק שלו לקידום מסרים פוליטיים, הטפות, גזענות, הכללות ולהימנע ממשחקי קנדי קראש, הימורים ושאלוני איזה חתול אתה – כל אלו יגרמו לסביבה, לתפוס אותנו בהתאם.

קבוצות ושיתופי פעולה
שיתופי פעולה בתוכן בין עסקים יכולים להיות אטרקטיביים ומקדמי מטרות, שתופי פעולה יצירתיים יהיו בין עסקים בעלי מהות שונה המבוססים על קהל יעד משותף. ניקח פיצריה כדוגמא, בסיום האכילה נשארים הלקוחות עם קרטון הפיצה, שיתוף פעולה עם מפעילת חוג אוריגמי שתאתגר בקיפול קרטון לצורה. דף הפייסבוק של הפיצריה ייצור עניין, ישקף ערכים של מיחזור ומחשבה על הלקוחות.
לגביי קבוצות – קיימות תועלות והזדמנויות רבות הניתנות להשגה בקבוצות בהיכרות עם קהל היעד. יחד עם זאת, קבוצת פייסבוק שהיא כל כולה פרסומים של עסקים, לא תיחשף לגולשים וזה בזבוז זמן לפרסם בקבוצות כאלה.

פרסום ממומן
ניתן להניב תוצאות נפלאות לקידום העסק ככל שנעמוד בשני תנאים:
1. המודעה תעניין – תדבר בפתרונות.
2. קהל היעד יהיה ממוקד ומדויק.

דף אוהדים מקצועי

ניהול דף מקצועי לעסק, שיהיה מעניין ויקדם את מטרות העסק – זה אתגר.
דף פייסבוק המכיל פרסומים/ הודעות/ ניסיונות מכירה או לא מכיל כלום, לא יקדם את המטרה. פיתחתי שיטה לניהול דף פייסבוק עקבי ומעניין, בתכנון חודשי ובהשקעה של שעה אחת בחודש. עיקרה של השיטה מבוסס על מענה לסיבות בגללן אנשים גולשים בפייסבוק. אף אחד אינו מעוניין לראות פרסומות של עסק קטן, או לחוש שמנסים לשדל אותו לרכוש. אנשים כן מחפשים: מידע מעניין, שעשוע, מציצנות, להיות כוכבים, להרגיש חלק ממשהו ועוד. ככל שנייצר דף מקצועי אשר עונה על הצרכים, יושגו המטרות. (שווה לחבר למאמר הקודם)

הפייסבוק של הלקוחות – הפה לאוזן הדיגיטלי – הרובד החשוב ביותר
צינור השיווק הטוב ביותר הוא חברים ממליצים לחברים. השאיפה שלנו, שהלקוחות ישתפו משהו שקשור בחוויה עם העסק/ המוצר/ השירות / התוצר עם החברים הפרטיים שלהם בפייסבוק האישי שלהם. כדאי להתמקד בלקוחות מרוצים ולעודד אותם לכך. כל פוסט בפייסבוק של לקוח אחד מרוצה, שווה המון לעסק.
זכרו – שומרים על עקביות, מתרכזים בתוכן עבור הלקוחות, זונחים ניסיונות מכירה, עובדים שיטתי ויעיל – כל הדרך להצלחה!

אולי יעניין אתכם גם...

מה זה קרן פנסיה?

אז מהי קרן הפנסיה? עיקרו של המוצר הוא כי מדובר בביטוח הדדי. ומהי משמעותו של הביטוח ההדדי? המשמעות היא שכל העמיתים בקרן, לא רק מבוטחים